מיקרוקופי

"לחץ כאן", "קליק למידע" או שאולי "להרשמה לחצו כאן?" –
מיקרוקופי הוא התחום שקובע מה יהיה כתוב על הכפתורים,
שמות הקטגוריות וכל התכנים ה"קטנים" שברשת.

בתור חובבת כפתורים ובוגרת הסדנא של כנרת יפרח,
אני שואפת ליצור מיקרוקופי אפקטיבי ואלגנטי לכל אתר או עמוד נחיתה

"Drink Me", היה כתוב על הבקבוק שאליס
בארץ הפלאות לגמה ממנו ברצון

"Drink Me", היה כתוב על הבקבוק שאליס בארץ הפלאות לגמה ממנו ברצון

מיקרוקופי

ואף על פי שהספר נכתב הרבה לפני המצאת האינטרנט (יותר מ 100 שנים קודם לכן,
אפרופו הפרטים הקטנים), אני אוהבת להתייחס לשתי המילים הללו כמיקרוקופי
הראשון בהיסטוריה. הנחיה ברורה, שמגיעה בדיוק במקום הנכון, ולא משאירה
למשתמשת (אליס) מקום לספק.

מאמרים ארוכים ועסיסיים הם ההתמחות שלי כבר מעל לעשור, וכבודם במקומם מונח,
אבל חשוב לזכור שגם למילים הקטנות יש השפעה גדולה. איך גורמים לאנשים ללחוץ,
להירשם ואפילו לקנות מאיתנו? התשובה נעוצה במיקרוקופי.

ואף על פי שהספר נכתב הרבה לפני המצאת האינטרנט (יותר מ 100 שנים קודם לכן, אפרופו הפרטים הקטנים), אני אוהבת להתייחס לשתי המילים הללו כמיקרוקופי הראשון בהיסטוריה. הנחיה ברורה, שמגיעה בדיוק במקום הנכון, ולא משאירה למשתמשת (אליס) מקום לספק.

מאמרים ארוכים ועסיסיים הם ההתמחות שלי כבר מעל לעשור, וכבודם במקומם מונח, אבל חשוב לזכור שגם למילים הקטנות יש השפעה גדולה. איך גורמים לאנשים ללחוץ, להירשם ואפילו לקנות מאיתנו? התשובה נעוצה במיקרוקופי.

סיפור הצלחה צעיר

אם הגעת לקרוא את העמוד הזה, אני מניחה שכבר שמעת על התחום.
זה לא פלא, כי המודעות של מביני עניין, מנכ"לים ומנהלי שיווק לנושא המיקרו קופי גבוהה יותר
מאי פעם. המונח כה שגור, עד שקל לשכוח שהוא צעיר, יחסית.

רק בשנת 2009 ה"אב המייסד" של המיקרוקופי, ג'ושוע פורטר, פרסם פוסט שיצר גלים
"Writing Microcopy". בפוסט, סיפר פורטר על בעיה בה נתקל בבנייה של תהליך תשלום.
כעשירית מהעסקאות החזירו הודעת שגיאה, שהייתה קשורה לכתובת של המשתמש. לאחר מחשבה
רבה, החליט פורטר להוסיף הוראה ברורה בת משפט אחד בלבד: "אנא הקלידו את הכתובת המקושרת
לכרטיס האשראי שלכם". ביממה הבאה, ההכנסות גדלו באופן משמעותי, ולא נרשמו שגיאות נוספות.
בשורה התחתונה, כך כתב בפוסט המדובר, אמירה קצרה וברורה (מילה או משפט), שמופיעה בזמן
ובמקום המתאימים, תשפיע לטובה על חווית המשתמש. לזה הוא קרא: "מיקרו-קופי".

אז מה זה מיקרוקופי?

בתחום התוכן, משתמשים במונח מיקרו-קופי (באנגלית: Microcopy) כדי לתאר את המילים
"הקטנות" בדיגיטל, אלו שמניעות את הגולשים לפעולה, מנחות אותם ומובילות אותם.
מדובר בחלק בלתי נפרד מחווית המשתמש באתרים או באפליקציות וכפי שהקולגה המפורסם,
פורטר, הוכיח ב-2009, הן משפיעות על הרווחים של כולנו.

למה את טובה במיקרוקופי?

בשלוש
מילים:

בקצת
יותר
מילים:

בשלוש מילים:

כי אכפת לי.

בקצת יותר מילים:

כי אני מבינה שזה חשוב; הכפתורים הם פיסות נדל"ן יוקרתיות בנכסים הדיגיטליים שלך. בדיוק כפי שלא היינו ממלאים סוויטה מושלמת בג'אנק מהמחסן, כך עלינו
להתייחס לכפתורים ולהנעות לפעולה ולבחור בקפידה את התוכן,  כדי שנפיק ממנו את המיטב.

אז "לחצו כאן" או "קליק"?
הדרך שלי להתאים את המיקרוקופי לאתר שלך

אין תשובה אחת נכונה לגבי הכפתור המנצח. כן קיימת שיטה לפיתוח השפה והמתודולוגיה
למציאת המילים הנכונות לכפתורים, כאלו שידברו בשפה שלך, של החברה ושל המותג.
אני מזמינה אותך לספר לי מה הדברים הקטנים שעושים את ההבדל בחברה שלך,
ואמצא את המלים הקטנות שיעשו הבדל גדול באתר שלך.

רוצה שאכתוב לעסק שלך
תוכן שיווקי?

רוצה שאכתוב לעסק שלך
תוכן שיווקי?