כתיבת מאמרים שיווקיים
כשהקמת חברה, אולי חשבת שהעשייה שלך "תדבר בעד עצמה"
והלקוחות יגיעו "מפה לאוזן". אז חשבת.
בעידן התחרותי של ימינו, יותר ויותר עסקים מבינים שהשקעה בשיווק חיונית לצמיחת העסק. אני
כותבת מאמרים שיווקיים שמטפחים את הקשרים עם הלקוחות, מחזקים את החברה בגוגל ויוצרים
לידים לוהטים ורלוונטיים. הנה כל מה שרצית לדעת על שירות כתיבת המאמרים שאני מציעה,
ולמה הוא חיוני לכל עסק וחברה.
קולגה מוערך שאל אותי, בדיוק אחרי ששוחחנו על לידים איכותיים לעומת "לידים קרירים",
מה זה בשבילי לכתוב מאמרים שיווקיים.
אחרי מחשבה רבה, עניתי, שמבחינתי, מדובר בהרבה יותר מהתמחות. זו ליבת העשייה.
זו הדרך של מתעניינים להבין "עם מי יש להם עסק", להתחבר, לקבל תשובות לשאלות…
וכן, גם למצוא אותך בגוגל.
נראה טוב, נקרא מעולה:
למה כל חברה זקוקה לתוכן שיווקי?
לעיתים קרובות אני שומעת ממתעניינים ומחברים: "מיכל, אנשים היום מסתכלים על
תמונות, אף אחד לא קורא מאמרים ארוכים", אני משיבה להם שהשקעה בתמונות היא
אכן השקעה חכמה, וחיוניות לא פחות מהשקעה בתוכן, אבל שאנשים עדיין קוראים.
זה נכון, רובם לא יקראו 100% מהמאמרים השיווקיים שתפרסמו באתר העסקי או בבלוג
שלכם, אבל הם כן יחפשו תשובות לשאלות שלהם, יסקרו את כותרות המשנה ויגיעו
מעומק המאמר למסקנות בנוגע אליך, למקצועיות שלך ולעסק שלך.
מחקרים שבוחנים כיצד הגולשים קוראים עמודים באינטרנט מאשרים שהם אכן לא
קוראים את כל התוכן, אך עצם העובדה שהם מתמקדים בחלקו ובמה שמעניין אותם,
הופכת את ההשקעה בתוכן לחיונית.
למרות שקיימות שלל סיבות מעולות להשקיע במאמרים לאתר, 90% מהלקוחות שלי פונים
אלי בבקשה שאכתוב להם מאמרים שיווקיים בגלל סיבה מרכזית אחת:
קידום האתר שלהם במנועי החיפוש, חלקם אפילו יודעים לשאול, כבר בשיחה הראשונה:
"את כותבת מאמרי SEO?" ובכן, התשובה היא שכן, אני כותבת מאמרים לאופטימיזציה
בתוצאות החיפוש בגוגל, למעשה, עבדתי עם מספר חברות קידום מובילות ולמדתי שיטות
עבודה מעולות ליצירת תוכן שידידותי למנועי החיפוש.
עם כל הכבוד לגוגל, הלקוחות שלנו במקום הראשון!
אני לא אשקר, כתבתי את העמוד מתוך מחשבה, שאולי, יום אחד, הוא יופיע במקום מעולה
בתוצאות החיפוש בגוגל. עם זאת, עם כל הרצון שלי לשלוט בגוגל ולהתקדם לפסגה, יש לי שאיפה
אחרת, חשובה הרבה יותר: אם הגעת לקרוא את השורות הללו, חשוב לי שהן יהיו לך מעניינות,
שאעניק לך מידע חיוני ושהקריאה "תזרום" בנעימים. אני מקווה שהצלחתי במשימה!
אחת מהשיטות הנפוצות לקידום בגוגל בעבר, היו כתיבת עמודי קידום "לגוגל", כך שאפשר היה
למצוא באתר של בית מלון, עמוד מרכזי שלם שצירופי המילים "מלון בתל אביב + מלון בתל אביב
לחופשות" מופיעות בו יותר מ-20 פעמים.
סביר להניח שגם המינגווי לא היה הופך עמוד שכזה ליצירת מופת.
יש גם חדשות טובות: החבר'ה בגוגל יודעים טוב יותר.
כשמחפשים כיום במנועי החיפוש, כבר בקושי נתקלים בתוצאות מזעזעות, של עמודים שכוללים
רק ביטויים חוזרים וחסרי תוכן מועיל. מקדמי האתרים שאני עובדת איתם יודעים כיום שהחזרתיות
אינה משמעותית כמו הכתיבה הקולחת, הערך שהגולשים מקבלים והאיכות של התוכן.
מה היעדים שלך?
ואיך מאמרי תוכן יכולים לסייע לך להשיג אותם?
בעוד שיש לי לקוחות שמעוניינים שהמאמר השיווקי שאני כותבת עבורם יוביל להרשמה
לניוזלטר, אחרים מעוניינים שהוא יוביל להשארת פרטים. סוד ההצלחה טמון בבנייה נכונה של
התוכן, קריאה מדויקת לפעולה וסגנון שמתאים לקהל היעד. אני כותבת מאמרים שקולעים
בול במטרה העסקית שלך!
"מיכל, מאיפה תדעי על מה לכתוב?!"
הסיפור המפורסם על פייפאל, החברה ששווה כיום מיליארדים, מספר שמקימיה לא ידעו דבר
על עולם האשראי כשהקימו אותה, ושזה מה שאפשר להם "לשבור את השוק" ולחשוב בצורה
חדשנית. ובכן, אני לא אילן מאסק, אבל אני יכולה לספר שכתבתי תוכן על תחומים רפואיים,
משפטיים וטיפוליים שלא ידעתי עליהם דבר, וחצי דבר, לפני שהתחלתי לתחקר. ברגע שאני
מתחילה לכתוב מאמרים, אני מקדישה זמן ללמידה מוקדמת, מראיינת את הלקוחות וכך
מייצרת תוכן עם מידע מדויק ומעודכן, שכתוב באופן שגם הגולש הממוצע יקרא ויבין.
הזמן שלי יקר, והזמן של הלקוחות שלי לא פחות, לכן פיתחתי שיטה שמאפשרת להגיע לתוצאה אופטימאלית במינימום זמן:
שיחת היכרות ראשונית:
לפני שמתחילים לעבוד, מכירים. אני לומדת על החברה,
על האפיון שלה, הייחודיות וכמובן על קהל היעד שלה.
יש לקוחות שמעדיפים לומר לי אילו נושאים הם רוצים
לכסות, אחרים מעדיפים שאעביר להם רשימת רעיונות,
שממנה הם בוחרים את האהובים עליהם.
שלדי המאמרים מאפשרים לדייק:
בדיוק כמו שאדריכלים מכינים גרמושקה, כפי שמעצבות אופנה מאיירות
איורי אופנה וכפי שמנתחים פלסטיים מסמנים היכן יבצעו את הניתוח, גם
אני משקיעה בעבודת ההכנה. אני מעבירה תשתית למאמר, שכוללת
כותרת, כותרת משנה ואת כל כותרות הביניים. ה"שלד" שאני מעבירה
מאפשר להבין בדיוק מה המאמר יכסה, ומהי ה"זרימה" של התוכן, לעבר
המטרה השיווקית הרצויה.
דיוק וליטוש:
זו הזדמנות לבקש לשלב בשלד נושא נוסף,
אם הלקוחות שלי מוצאים לנכון
כתיבת המאמר המושלם:
אפשר לראות את ה"תרשים" הופך לדבר האמיתי,
מאמר עשיר, קולח ואפקטיבי שנוחת בתיבת המייל של הלקוחות שלי.
עד כאן על השיטה שלי.
אילו מאמרים שיווקיים ישרתו את החברה שלך? רוצה מאמרים שיפנו אליך לקוחות רלוונטיים
ו"יחממו" את הלידים בצורה הטובה ביותר? אשמח שנדבר על זה.