בואו נדבר המרות

בואו נדבר המרות

פוסטים בפייסבוק, סטורי באינסטגרם או מאמרים באתר – כל התכנים הללו דורשים מבעלי עסקים ופרילאנסרים לצאת מאיזור הנוחות. איך עושים את זה? איך מתחילים ליצור תוכן שמגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים ומחבר אותם אליך? אני מזמינה אותך לצאת למסע הכי שווה שיש

אפתח בווידוי: בתחילת דרכי ככותבת, רק חיכיתי לשמוע מחמאות מהלקוחות שלי. ציפיתי לשמוע שהם אוהבים את הכתיבה, את ההבנה ואת השירות שאני מעניקה, וזה סיפק לי דלק לעשייה בלתי פוסקת.

לאורך השנים, הבנתי שהמחמאות הללו, נחמדות ככל שיהיו, מתגמדות לעומת אלה ששוות פי מיליון: המחמאות שמגובות במספרים.

"מיכל, קיבלנו 82 לידים מהפוסט קמפיין שכתבת"

"את שומעת, יש 34% המרה בדף הנחיתה שכתבת"

"8 לקוחות הזמינו פגישה בקליניקה שלי ברגע שהעליתי את הפוסט הראשון שכתבת לי!"

אלו תגובות שקיבלתי מלקוחות, ובשנים האחרונות הן המנוע המשמעותי ביותר מבחינתי.

 

אם בעבר, בעלי חברות נָטוּ לחשוב שתוכן הוא מותרות, מעין "Nice To Have" ולא יותר, היום כולם מבינים שתוכן חיוני לעסקים. אבל עצם העובדה ש"צריך" תוכן, לא אומרת שאפשר להציב ולהניח פריטים בעמוד הפייסבוק או באתר החברה ולהניח להם לאחר מכן, אלא בנכס רב ערך, שיכול להשפיע על עתיד החברה לטווח הרחוק.

 

לא כל סוגי התוכן נבראו זהים

כשכותבים תוכן לאתר של חברה, חייבים לכתוב עמוד "אודות", כך לפחות אומרת המוסכמה, ואני לא מתווכחת איתה. עמוד "אודות", מוצלח ככל שיהיה, ככל הנראה לא יוביל להמרות מרובות, אבל הוא מעין חובה פורמלית.

מגזין או ניוזלטר ללקוחות החברה הנאמנים, מהווים גם הם תוכן שנועד לייצר נאמנות לקוח, ולא לייצר כמות לידים משמעותית, אם בכלל. ולמרות זאת, כבודו במקומו מונח.

התכנים שתיארתי הם חלק מהתכנים שעסקים יוצרים מסיבות שונות, אף על פי שאינם מעניקים בהכרח החזר השקעה (ROI).

פגישות יצירת תוכן

התוכן שבורא לידים

לצדם, יש תכנים שיכולים להיות "מכונות לידים", ומשפיעים על ההצלחה העסקית של חברות ושל עצמאים:

  • עמודי נחיתה: כשמחפשים בוויקיפדיה מידע על עמודי נחיתה, מגיעים להגדרה מעולה, בעיני – "lead capture page"; היא מבהירה, ישר ולעניין, מהי מהות עמוד הנחיתה – ליצור לידים. בעוד שיש עמודי נחיתה שנועדו להוביל לאיסוף לידים ולהכנסתם למשפך שיווקי, אחרים מובילים ישירות למכירה. כשאני כותבת תוכן לעמוד נחיתה, אני חושבת על איך המוצר או השירות שהוא מתאר ישפרו את החיים של הקוראים, ומשם – הדרך ללידים או לרכישות, הרבה יותר ברורה.
  • מוצרי תוכן אונליין: "מדריך במתנה תמורת מייל" הפך לקונספט נפוץ. מומחי שיווק מכל הקשת ממליצים ליצור מתנת תוכן (היי, גם אני יצרתי את שאלון אבחון התוכן כמו מתנה, מאותם עולמות השיווק). חשוב לא רק להעניק מתנה, אלא גם לוודא שהיא מעניקה ערך לקוראים וכן תורמת לתדמית שלך או של העסק אונליין.
  • קמפיינים: מסע תעמולה שחולק רעיון ונושא אחיד למען מטרה שיווקית מסוימת. ה"קטע" של הקמפיין הוא, שלא מדובר בסתם סדרת מודעות באותו הסגנון, אלא במבחר תכנים, שלכולם מטרה מוגדרת אחת, ונושא מרכזי אחד.

אלו הם רק חלק מהתכנים שמצפים לראות את הרווחיות שלהם ושיכולים לסייע לעסקים לצמוח.

 

 

"מיכל, מה עם לכתוב מהרגש, ולא עבור הכסף?"

המסע שלי בתוכן התחיל מתוך 100% אהבה לכתיבה. אני מודה: כשלקוחות מספרים לי שעמוד האודות שכתבתי לאתר שלהם גרם להם לבכות (קרה לי פעמיים, בינתיים), אני מתחילה לדמוע בעצמי, אבל היי, די לרגשנות! באנו לעשות עסקים. אני מאמינה שהשילוב המנצח הוא כזה שמשלב בין כתיבה "מהלב" לכתיבה יותר "מחושבת", שנועדה להביא החזר השקעה לאורך זמן.

 

 

תבונה, רגישות ו-A\B Testing

אז איך יוצרים את התוכן הממיר ביותר? שאלה מעולה. בתור מי שכותבת תכנים, שנוצרו מראש מתוך מחשבה על ההמרות ורווחיות, אני יכולה לספר שמבחני A\B יכולים לשדרג את התוצאות.

אני יודעת, השם שלהם קצת מפחיד, אך למעשה מדובר בדרך ידידותית בסך הכל כדי להבטיח שבחרנו בתוכן הממיר ביותר. לעיתים הלקוחות שלי מופתעים שהתוכן שנראה להם "הכי טוב" למעשה ממיר פחות מתוכן אחר שהמלצתי עליו – המבחנים הללו מאפשרים לראות את הנתונים, לדייק את המסרים וליהנות מהרווחים.

 

 

טיפים לכתיבת תוכן ממיר ומניע לפעולה

אי אפשר לקרוא מאמר כזה מבלי לצפות לקצת הכוונה לשדרוג התוכן השיווקי, נכון? אז אני מגישה לכם, על קצה המזלג, טיפים שיסייעו לכם להפוך את התוכן לממיר יותר:

  • כתיבה מותאמת למערכת היחסים: למי אתם כותבים? עמוד נחיתה שאני כותבת לקהל "קר", שמעולם לא נחשף לחברה או לנותן השירות שמאחוריו, יהיה כתוב באופן שונה לחלוטין מעמוד נחיתה לקהל "חם" שכבר יש לו קשר (ווירטואלי) למי שעומד מאחוריו. חשוב לדייק את קהל היעד ולכתוב בהתאם לאופי ה"יחסים" שיש לו עם המותג.
  • הנעה לפעולה, שמגיעה ברגע הנכון: אנשים לא מציעים אחד לשני "לעבור לגור ביחד" בדייט הראשון. זה ברור שיש זמן ומקום נכונים לכל שלב במערכת היחסים. אני מבינה שאתם רוצים למכור או להכניס עוד גולשים לתוך המשפך השיווקי שלכם. זה מעולה, אבל לפני שכותבים "קליק לרכישה! נותרו רק 5 מקומות!" כדאי להסביר למה ההצעה שלנו טובה וליצור בקרב הגולשים רצון לעשות איתנו עסקים.
  • בניית אוטוריטה: מומחי שיווק מתייחסים במשך שנים רבות למודל בשם "Know > Like > Trust" שמשמעותו, בגדול, היא שכדי שאנשים "ישלפו את כרטיס האשראי", זה חיוני שהם יבטחו בחברה שלנו או בנו. הדרך ל-Trust מתחילה בלהכיר (להוציא את השם שלכם החוצה) ובלחבב. אז נכון, עמוד נחיתה אחד הוא לא מערכת יחסים שלמה, אבל כשכותבים אותו, כדאי לחשוב על התהליך ולגרום לקוראים לחבב את החברה או אותנו, ולפתח אמון.