הסוד שמאחורי כתיבה שיווקית שמובילה לשדרוג רווחים מתועד של 6395%
סטורישופינג: מילה חדשה שמשלבת בין עולם הסטוריטלינג לאי קומרס
אז מה זה סטורישופינג? החלטתי לחבר בין 2 מונחים אהובים ומקובלים – סטוריטלינג + שופינג למילה 1. אחרי הכל, סיפורים נקלטים פי 22 יותר טוב בראש שלנו מ"סתם" מידע רנדומלי, וככל שאנחנו קולטים את המידע על מוצרים שמפרסמים לנו יותר לעומק, כך הסבירות שנרצה לרכוש אותם מטפסת
סְטוּרִישׁוֹפִּינְג: סִפּוּרִים מְעַנְיְנִים מֵאֲחוֹרֵי מוּצָרִים וְשֵׁרוּתִים. תּוֹפַעַת לְוַאי: שׁוֹפִּינְג.
האם סטוריטלינג הוא הכלי העוצמתי ביותר שנודע לאדם?
בעוד שהמצאתי את המונח סטורישופינג, התובנה שסיפורים מוכרים איננה הברקה שלי, אלא מדובר בנתון מוכח מחקרית. המחקר המפורסם ביותר נערך בשנת 2009, כשהעיתונאי מטקסס, רוב ווקר, החליט לצאת ולבדוק: "האם סטוריטלינג הוא הכלי העוצמתי ביותר שנודע לאדם?".
ובכן, אני חוששת שלא מדובר בכלי העוצמתי ביותר, אבל כן, המחקר הוכיח שלסטוריטלינג יש אימפקט עוצמתי מאוד.
200 פריטים, 200 סיפורים - ומה עם הרווחים?
אז מה רוב עשה?
1. רכש 200 פריטים שעלו לו כ-1.25$ לאחד. מסוס גבס מכוער (סליחה, סוס) לבננת פלסטיק מיותרת.
2. גייס צוות כותבים – 200 כותבים, ליתר דיוק, כל אחד כתב סיפור 1 על חפץ אחד.
3. העלה לאיביי את 200 החפצים והסיפורים שלהם.
התוצאה, מדהימה: ראש הסוס שעלה לו 99 סנט, הצליח להימכר ב-62.95$. בסך הכל, החפצים שהיו שווים 197$ נמכרו בכמעט 8,000$, הנה, עשיתי לכם את המתמטיקה – עלייה של יותר מ-6,300%.
רגע של כנות - האם מה שאתם מוכרים חסר ערך?
מבלי לפגוע בחובבי בננות הפלסטיק או ראשי סוס כעורים, אני אצא בהצהרה: החפצים מהניסוי של רוב היו, ברובם, חסרי ערך, מסוג הדברים שאפשר למצוא מונחים לצד הפח ולחלוף על פניהם מבלי להעיף מבט נוסף.
ואתם? אני יוצאת מנקודת הנחה שאם הגעתם לקרוא את השורות הללו, יש לכם משהו למכור, והוא לא ג'אנק יד שנייה, אלא מוצר או שירות שאתם מאמינים בו. ממנהל האי-קומרס שיודע שהמוצרים שהחברה שהוא עובד בה מעולים, דרך השוקלטיירית שיודעת שהפרלינים שהיא מכינה משובחים ועד המטפל הרגשי שלמד במשך שנים ואכפת לו מהמטופלים שלו – לכל אחד יש ערך ייחודי, עם שווי ראשוני שאי אפשר לתמחר בכלל.
נותר לדמיין מה סיפור רב עוצמה יחולל בכאלו מקרים. טוב, הניסיון שלי מלמד שהוא מחולל שינוי רב עוצמה, שמתבטא, בראש ובראשונה, בעלייה ברווחים, אבל זה ממש לא הכל, כשיש סיפור מעולה, הוא יכול לשנות את התפיסה העצמית של עובדי החברה וכן של לקוחותיה.
בחזרה לסיפור
אז מה סוד הקסם של הסיפורים שמוביל לכזה שינוי דרמטי? במילה אחת – רגשות. הסיפורים מעוררים בנו רגשות ונחקקים בזיכרון שלנו. חוקרים טוענים שהמוח שלנו "מתוכנת" כדי לזכור סיפורים והעובדות בשטח מלמדות שהם אכן רווחיים.
מטקסס לחיפה – איך אני הגעתי לסטורישופינג?
בתור מי שקונה בעיקר אונליין (היי, עשיתי את זה עוד לפני שכל העולם עבר לשופינג ברשת!), ואוהבת סיפורים, שמתי לב לעובדה שיש סיפורים ששובים אותי וגורמים לי לקנות.
אני יודעת שיש לי קולגות שכבר "חסינים" בפני סיפורים שנועדו למכור, אבל אני? רק תגישו לי סיפור טוב, עם אימג' משכנע, ואני "אוסיף לעגלה". יש למוצר שלכם מסר שממש שבה אותי? אני בדרך לצ'ק אאוט. כזו אני – חיה ונושמת סטוריטלינג ותוכן שיווקי, גם מחוץ ל"שעות העבודה" (וכן, כפי שבוודאי ניחשתם, אני מחיפה).
אז מה יהיה לנו? היצע המוצרים יתחיל בעיקר בתחומי הלייפסטייל אבל אני בטוחה שאתקל בעוד מוצרים עם סיפורים מעניינים.
כדאי לציין: המוצרים שאני כותבת עליהם בסדרה הם מוצרים שרכשתי ממיטב כספי, אני לא זו שכתבה עבורם תוכן שיווקי ואני לא מכירה את המוחות הנהדרים מאחורי הסיפורים.
יש לכם דוגמא מסקרנת לסטורישופינג? מוזמנים לספר לי. אני תמיד שמחה לגלות סיפורים שיווקיים חדשים.